رتبه بندی هتل ها و ستاره هایشان (قسمت دوم)

 رتبه بندی  هتل ها و ستاره هایشان (قسمت دوم)

هتل تک ستاره

یک هتل یک ستاره اتاق های ابتدایی را ارائه می دهد که ممکن است فقط یک تخت و یک میز کناری داشته باشند. حمام ها به احتمال زیاد با دیگران در طبقه شما مشترک است و هر نوع نوشیدنی معمولاً در یک دستگاه فروش خودکار یافت می شود. یک هتل یک ستاره معمولاً هیچ گونه امکاناتی در محل نخواهد داشت و میز پذیرش هتل احتمالاً 24 ساعته باز نخواهد بود. انتظار تلویزیون، تلفن یا حتی خدمات خانه داری روزانه را نداشته باشید.

هتل دو ستاره

یک هتل دو ستاره مطمئناً یک ارتقاء نسبت به یک هتل یک ستاره است، اما نه چندان. در یک هتل دو ستاره، میز پذیرش احتمالا 24 ساعته باز است. اتاق ها احتمالا دارای قفسه های لباس یا کمد، تلفن و تلویزیون هستند، اگرچه تلویزیون می تواند کاملا قدیمی باشد. شما یک حمام خصوصی خواهید داشت، اما فقط با دوش، نه وان. هتل خدمات زیادی ارائه نمی دهد، اما ممکن است صبحانه قاره ای دریافت کنید.

هتل سه ستاره

یک هتل سه ستاره خیلی ارزان یا خیلی شیک نیست. درست است مالکان می خواهند که مهمانان در اتاق های خود احساس آرامش و راحتی داشته باشند بدون اینکه نیازی به صرف هزینه زیاد داشته باشند. معمولاً رستوران‌ها و بارها در محل وجود دارد و همچنین کمک‌هایی برای آوردن چمدان‌های شما به اتاق شما وجود دارد. اتاق ها به طور کلی بزرگتر، راحت تر و با مبلمان بیشتری هستند.

هتل چهار ستاره

هتل های چهار ستاره فوق العاده زیبا هستند و به محض ورود به لابی و دیدن دکور، تفاوت را متوجه خواهید شد. اتاق‌ها اغلب بزرگ‌تر و شیک‌تر هستند و یک تخت بزرگ، مینی‌بار، گاوصندوق، ایستگاه کاری، حمام و تلویزیون مدرن دارند. هتل معمولاً پارکینگ، اسپا، سالن بدنسازی، استخر و خدمات مشابه ارائه می دهد.

هتل پنج ستاره

یک هتل پنج ستاره تمام امکانات رفاهی را دارد که امیدوارید در یک هتل پیدا کنید و موارد دیگر. هتل های پنج ستاره معمولا دارای اسپاهای مجلل و لابی های غول پیکر هستند و هدایای خوش آمدگویی و خدمات پیشخدمت ارائه می دهند. یک اتاق معمولی دارای یک حمام بزرگ است که با پیشخوان‌های مرمری و یک روشویی بزرگ مملو از لوازم بهداشتی پیشرفته است. اکثر استراحتگاه های پنج ستاره دارای زمین های گلف، زمین تنیس، باشگاه های سلامت با مربیان شخصی و حتی خدمات مراقبت از کودکان هستند.

کجا بمانید

اگر مطمئن هستید که رتبه بندی ستاره رسمی است، از آن برای تعیین اینکه آیا هتل انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر، استفاده کنید. در غیر این صورت، ستاره ها نباید تنها چیزی باشند که برای قضاوت در مورد هتل استفاده می کنید. به امکانات و خدمات ارائه شده نگاه کنید و نظرات مشتریان را در مورد هتل بخوانید. در برخی کشورها، یک هتل پنج ستاره ممکن است خیلی بهتر از یک مکان سه ستاره نباشد، به خصوص اگر قیمت هتل سه ستاره بی نظیر باشد.

امروزه اینترنت صنعت سفر را برای مسافران فردی متحول کرد و در عین حال سیستم گیج کننده و تا حدودی نامنظم رتبه بندی هتل ها را نیز آشکار کرد. اگرچه روش استانداردی برای رتبه بندی هتل ها وجود ندارد، اما بیشتر شرکت های مسافرتی از روش های خاص خود برای رتبه بندی هتل ها با استفاده از ستاره یا الماس استفاده می کنند. تفاوت بین یک هتل یک ستاره و یک هتل پنج ستاره ممکن است نسبتا واضح به نظر برسد. اما تفاوت بین یک هتل چهار ستاره و پنج ستاره کمی ظریف تر است.

هتل صبوری رشت با رعایت تمام استانداردهای هتلداری پذیرای مهمانانیست که قصد رزرو هتل در رشت رویایی را دارند.