ییلاق جواهردشت(قسمت سوم)

ییلاق جواهردشت(قسمت سوم)

در طول مسیر رسیدن به ییلاق جواهردشت رودخانه "سجیدان" شما را همراهی خواهد کرد و روستاهای خشکلات, علی آباد, گاوماسات و تله میان در مسیرتان قرار گرفته اند. وقتی وارد جاده ی سیاهکل رود می رسید تا انتهای خروجی فرعی جواهر دشت 25 کیلومتر است. در قسمت ابتدایی روستا, مقبره ی امام زاده ای به نام "نقره عباس" قرار دارد که میتواند مکان مناسبی برای استراحت و در کردن خستگی قبل از رسیدن به جواهردشت باشد. اگر اتوموبیل مناسب جاده های کوهستانی نیست, می توانید آن را در روستای خیاط محله پارک کنید و یک ماشین جیپ از محلی ها برای رفتن به ارتفاعات کرایه کنید. در این روستاها جیپ ها همیشه آماده هستند. در روستای "چاشت خورلات" تا اوایل قسمت های جنگلی جاده آسفالت است, اما در ادامه ی راه به خاکی می رسید و سپس باید مسیر جنگلی را به سمت مرتع ها و امام زاده ای به نام نقره عباس طی کنید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

بعد از رسیدن به امام زاده, دشت رویایی مقابل چشمانتان خودنمایی خواهد کرد. اما مسیر پس از خیاط محله, صعب العبور و سخت میشود و به ویژه در روزهایی که بارندگی شدید است نمی توان از خودروهای سواری برای بالا رفتن استفاده کرد. اما در روزهای آفتابی و در صورت مساعد بودن هوا می شود با ماشین های سواری هم مسیر را ادامه داد.

اگر شما از سمت اتوبان قزوین کرج به سمت شمال می آیید, باید در نظر داشته باشید که چیزی حدود 400 کیلومتر مسیر پیش رویتان است. باید در بزرگراه قزوین رشت تا شهر لاهیجان پیش بروید و سپس رودسر و بعد از آن چابکسر و بعد از گذر از کلاچای به طرف خروجی سیاهکل رود وارد می شوید. از کلاچای تا سیاهکل رود نزدیک به 7 کیلومتر است.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در راه های دیگر نیز باید در ابتدای مسیر  ساحلی وارد شهرستان رودسر شوید و در انتها به ورودی راه سیاهکل رود در میان کلاچای و چابکسر برسید.

اما اگر می خواهید هوایی سفر کنید, فرودگاه رامسر بهترین گزینه است, زیرا نزدیک ترین فاصله را تا جواهردشت دارد. اما از فرودگاه رامسر تا ییلاق جواهر دشت باید از وسایل نقلیه سواری استفاده کنید.

ویژگی های ییلاق جواهردشت

مهم ترین جواهردشت داشتن پوشش گیاهی و طبیعت متنوع است. قرار گیری کوه بلند سماسوس و جنگل های گسترده و جنگل های هیرکانی در پایین دشت, مرتع های پرگل و سرسبز, چشمه های پر خروش و رودهای بسیار و دشت بزرگ و خوش آب و هوای جواهردشت, همگی از خاصیت های زیبای این روستای جذاب است.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در روزهایی از سال, این منطقه بصورت کامل در میان ابرها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان را بسیار شگفت زده می کند. اختلاف ارتفاع 500 تا 2500 متری در بخش ها ی گوناگون راه, آب و هوا را نیز بسیار متنوع می کند و حتی در آتشین ترین روزهای تابستان, ارتفاعات بسیار مطبوع و سرد است. تجربه ی فراموش نشدنی عطر درختان پرتقال در مسیر نیز یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است.

بهترین راه برای رسیدن به دشت رویایی جواهردشت رزرو هتل در رشت است. هتل صبوری رشت می تواند انتخابی مناسب برای مسافرانی باشد که قصد رفتن به این مکان را دارند.