گردشگری سلامت چیست؟ (قسمت چهارم)

گردشگری سلامت چیست؟ (قسمت  چهارم)

کیفیت مراقبت های بعد از عمل می تواند به طور چشمگیری در کشورهای ارائه دهنده ی گردشگری سلامت متفاوت باشد، بسته به بیمارستان و کشور، و ممکن است با استانداردهای ایالات متحده یا اروپا متفاوت باشد. همچنین، پیمودن مسافت های طولانی بلافاصله پس از جراحی می تواند خطر عوارض را افزایش دهد. پروازهای طولانی و کاهش تحرک مرتبط با صندلی های پنجره می تواند فرد را مستعد ابتلا به ترومبوز ورید عمقی و به طور بالقوه آمبولی ریه کند. سایر فعالیت‌های تعطیلات نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشند - برای مثال، اگر در حین بهبودی، اسکارها تیره‌تر و محسوس‌تر شوند.

همچنین، مراکز بهداشتی درمان گردشگران سلامت ممکن است فاقد سیاست کافی برای رسیدگی مناسب و منصفانه به شکایات ارائه شده توسط بیماران ناراضی باشند.

گردشگری سلامت- هتل صبوری- رشت

تفاوت در استانداردهای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است و در سال 2004 اتحاد جهانی برای ایمنی بیمار را راه اندازی کرد. این نهاد به بیمارستان‌ها و دولت در سراسر جهان در تنظیم خط‌مشی‌ها و شیوه‌های ایمنی بیمار کمک می‌کند که می‌تواند به ویژه در هنگام ارائه خدمات گردشگری پزشکی مرتبط باشد.

کیفیت مراقبت های بعد از عمل بسته به بیمارستان و کشور می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد، ، و ممکن است با استانداردهای ایالات متحده یا اروپا متفاوت باشد. همچنین، پیمودن مسافت های طولانی بلافاصله پس از جراحی می تواند خطر عوارض را افزایش دهد. پروازهای طولانی و کاهش تحرک مرتبط با صندلی های پنجره می تواند فرد را مستعد ابتلا به ترومبوز ورید عمقی و به طور بالقوه آمبولی ریه کند.سایر فعالیت‌های تعطیلات نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشند - برای مثال، اگر در حین بهبودی، جای زخم‌ها دچار آفتاب سوختگی شوند، جای زخم‌ها ممکن است تیره‌تر و محسوس‌تر شوند.

گردشگری سلامت- هتل صبوری- رشت

همچنین، مراکز بهداشتی درمان گردشگران سلامت ممکن است فاقد سیاست کافی برای رسیدگی مناسب و منصفانه به شکایات ارائه شده توسط بیماران ناراضی باشند.

تفاوت در استانداردهای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است و در سال 2004 اتحاد جهانی برای ایمنی بیمار را راه اندازی کرد. این نهاد به بیمارستان‌ها و دولت در سراسر جهان در تنظیم خط‌مشی‌ها و اقدامات ایمنی بیمار کمک می‌کند که می‌تواند به ویژه در هنگام ارائه خدمات گردشگری پزشکی مرتبط باشد.

داوطلبی پزشکی به عنوان گردشگری

حوزه گردشگری پزشکی (اشاره به داوطلبانی که برای ارائه مراقبت های پزشکی به خارج از کشور سفر می کنند) اخیراً در مقایسه با مفهوم جایگزین ظرفیت های پایدار، یعنی کار انجام شده در زمینه بلندمدت، محلی و زیرساخت های خارجی غالب این انتقاد تا حد زیادی در ادبیات علمی و بررسی شده به نظر می رسد. اخیراً رسانه‌هایی که خوانندگان عمومی بیشتری دارند نیز چنین انتقاداتی را منتشر کرده‌اند.

گردشگری سلامت- هتل صبوری-رشت

در سال 2012، 30000 نفر برای درمان به ایران آمدند. در سال 2015 تخمین زده شد که بین 150000 تا 200000 گردشگر سلامتی به ایران آمده اند و پیش بینی می شود این رقم به 500000 در سال 2022برسد. خدمات پزشکی ایران در زمینه های جراحی زیبایی و پلاستیک، درمان ناباروری و خدمات دندانپزشکی بسیار کم هزینه تر از گشورهای توسعه یافته و بزرگ است و در عین حال ایران در این زمینه ها بسیار کارآمد عمل کرده است.

گردشگری سلامت- هتل صبوری- رشت

در شهر رشت مراکز درمانی زیادی همه روزه آماده ی خدمت گذاری به افرادیست که برای درمان و انواع امور پزشکی به این شهر سفر می کنند. هتل آپارتمان صبوری و کادر مجرب و زحمتکش آن میزبان مراجعین یست که به منظور مقاصد پزشکی به رشت می آیند است.