پارک جنگلی سراوان(قسمت دوم)

پارک جنگلی سراوان(قسمت دوم)

در پارک جنگلی سراوان چیزی که باعث می شود این پارک منحصر به فردتر و جذاب تر از سایر پارک جنگلی ها می شود دریاچه ایست که در میان جنگل انبوه واقع شده است:

ممکن است تصور اینکه یک دریاچه ی بسیار شگفت انگیز به همراه قایق هایی که در جریان آب شناور هستند, در دل جنگلی که مملو از درختان سر به فلک کشیده است, رویاییست که در پارک جنگلی سراوان می توانید به آن دست پیدا کنید. آوای زیبای دریاچه ی خروشان در هنگام گذر از پارک جنگلی, بازدیدکنندگان را وادار می کند که لحظاتی در جوار این رودخانه بنشینند و گوش ها و چشم های خود را با نجوای گوش نواز و امواج جذاب آب نوازش دهند.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

اضافه کنید قایق های کوچکی که طول دریاچه را به آرامی طی میکنند و جذابیتی صد چندان به این منطقه ی شگفت انگیز می بخشد. گردشگران با نشستن در این قایق ها می توانند دقایقی خاطرانگیز و فراموش نشدنی را با همراهانتان در این پارک جنگلی و در جوار این دریاچه ی زیبا تجربه کنید.

دریاچه ی سراوان که به محض ورود به پارک در سمت چپ خود با آن مواجه می شوید, به مانند قطعه زمینیست که پوشیده شده از چمنی که چشم را به سمت خود می کشد اما وجود قایق های پدالی که بر روی سطح آن در حرکتند شما را از این اشتباه دور میکند و دعوتتان می کند به گشت و گذاری متفاوت  در جنگلی پر رمز و راز که یادآور رویاهای کودکی تان است. به یاد داشته باشید که دوربین عکاسی خود را برای سفر کوتاهی که با قایق خواهید داشت به همراه خود ببرید تا این رویای شیرین را به ثبت برسانید.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

به دلیل راکد بودن آب این دریاچه به آن مرداب می گویند و به تعبیری دیگر مرداب‌ها در مکان هایی تشکیل می شوند که جریان آب در آن راکد یا نیمه راکد است. مرداب‌ها به دلیل مانع های طبیعی که در مسیر آب قرار می گیرند و آب را در یک منطقه ساکن می کنند بوجود می آیند. مرداب‌ها به علت موقعیت منحصر به فرد طبیعی خود، از اکسیژن بسیار کمی برخوردارند و به همین جهت پوشش گیاهی و جانوری خاص خود را دارا هستند. اصلی ترین ساکنین این مرداب قورباقه ها و لاکپشت ها هستند که نسل به نسل در آن زاد و ولد کرده اند و اگر کمی به مرداب نزدیک شوید می توانید جست و خیز آن ها را بر روی آب مشاهده کنید.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

 اگر قصد دارید که فقط از دریاچه ی سراوان دیدن کنید تنها از قایق سواری در این پارک لذت ببرید می‌توانید از صبح تا اواسط روز را در این منطقه به بازدید بگذرانید,  اما برای یک پیک نیک کامل در این پارک و لذت بردن از تمام ویزگی های آن نیاز دارید که امکانات کاملی را با خود داشته باشید.

از دیگر جاذبه های این جنگل پینت بال جنگلی سراوان است, که اولین پینت بال روباز و جنگلی در ایران محسوب می شود که در حدود 2300 متر مساحت آن است و در فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. از نکات قابل توجهی که این منطقه را به یکی از نقاط مورد توجه گردشگران در شب کرده است نورپدازی ویژه ی آن در شب آست. لباس مخصوص- کلاه و دستکش- ماسک ویژه- گردن پوش- کلاه مخصوص خانم ها و گلوبند-تفنگ پینت بال

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

پینت بال جنگل در پارک جنگلی سراوان لذت سفر شما را بسیار بیشتر می کند و این امکان را به شما می دهد که در کنار آرامش هیجان را نیز تجربه کنید. اما نکته ای که باید قبل از رفتن به پینت بال جنگل توجه کنید این است که حداقل سن بازیکنندگان 10 سال در نظر گرفته شده و گروه هایی که برای بازی تشکیل می دهید باید حداقل 8 نفر و حداکثر 16 نفره باشند و قبل از رفتن به مجموعه ی پینت بال جنگل حتما برای رزرو با مدریت آن تماس بگیرید.

هتل آپارتمان صبوری با کادر مجرب خود آماده ی پذیرایی از مهمانانی ست که قصد گردش در این پارک جنگلی بی نظیر را دارند.