زیبایی های شهرستان ماسال (قسمت دوم)

زیبایی های شهرستان ماسال (قسمت دوم)

شهر ماسال به دلیل طبیعت خیره کننده، آرامش فوق العاده، مناظر شگفت انگیز، آب و هوای مطبوع و دلپذیر، شهر ماسال در 50 کیلومتری شمال غرب رشت در استان گیلان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران، رویایی محسوب می شود. بهشتی که برای دوستداران طبیعت و کسانی که به دنبال آرامش در مکانی به دور از هیاهوی کلان شهرها هستند، یک مکان توریستی ضروری است.

هتل صبوری- ماسال

غار آویشو

ماسال غارهای زیادی دارد. بزرگترین و زیباترین غار این شهر آویشو است. این غار با دهانه 15 متر و ارتفاع دهلیز 30 تا 50 متر در 22 کیلومتری ماسال واقع شده است. همچنین یک رودخانه در غار و آبشارهای زیادی وجود دارد. طول استالاگمیت و استالاکتیت در این غار به 1 متر می رسد و زیبایی غار را چندین برابر می کند.

برای رسیدن به این غار باید به ماسال رفته و از شهر شاندرمن 40 کیلومتر فاصله بگیرید. در آن منطقه می توانید غار آویشو را ببینید.

هتل صبوری- ماسال

پارک ساحلی ماسال

پارک ساحلی ماسال در کنار رودخانه خالکای قرار دارد و منطقه زیبایی را برای گردشگران ایجاد کرده است. این پارک ساحلی به سه قسمت "سرسبز", "اسب ریسه" و "روستای اولسبلنگاه" تقسیم می شود که از جاذبه های گردشگری ایران برای گردشگران این روستا هستند.

جاذبه های تاریخی روستای ماسال

یادبود میرزا تقی خان جنگلی، کارگر جنگل که در ارتفاعات ماسال جان خود را از دست داد.

 وشم سرا، قلعه کول، سنگ بست، خندیله پشت، توفنگ سازگون از جمله اماکن تاریخی ماسال است.

آب و هوای ماسال

ماسال در پاییز و زمستان بسیار سرد است. دمای هوای این منطقه نیز در سردترین زمان سال بسیار کم است , اما در بهار و تابستان میانگین دمای آن 18 درجه است.

بهترین فصل سفر به ماسال

بهترین زمان سفر به ماسال اردیبهشت تا مهر است. در بقیه ایام سال میزان مه زیاد است و چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد.

هتل صبوری-ماسال

وسایل مورد نیاز برای سفر به ماسال

بیشتر مسافران شب ها در کلبه می مانند، اما از آنجایی که شب های ماسال خنک است، داشتن پتوی مسافرتی، کیسه خواب و لباس گرم ضروری است. همچنین کفش مناسب برای پیاده روی داشته باشید.

بهتر است قبل از رفتن به ارتفاعات ماسال نیازهای خورد و خوراک خود را از داخل شهر تهیه کنید.

 کجا در ماسال غذا بخوریم؟

اگر از افرادی که به ماسال سفر می کنند بپرسید، رستوران خزر ماسال در خیابان انقلاب بهترین رستوران این شهر است. بین غذاهای سنتی ایرانی در این منطقه، کباب ترش و کباب های این رستوران به قدری خوب است و قیمت آن ها چندان گران نیست.

میانگین قیمت غذا در رستوران های ماسال از 150000 ریال تا 350000 ریال می باشد.

مسیر دسترسی به ماسال

این زمین سرسبز در 60 کیلومتری تالش و 55 کیلومتری شهر رشت  واقع شده است. اگر می خواهید از تهران به ماسال سفر کنید باید حدود 6 ساعت وقت بگذارید

از شهر رشت که به سمت شهر صومعه سرا حرکت کنید و از آنجا با توجه به تابلوهای راهنما به سمت شهر ماسال پیش بروید.

هتل صبوری-ماسال

هتل آپارتمان صبوری با ایجاد محیطی آرام , اقامت دلنشین و آرامی را برای مهمان هایی که قصد سفر به این منطقه را دارند ایجاد می کندع تا لذت صد چندانی از سفر خود تجربه کنید.