تالاب چاف، لذت بازدید از طبیعت خوش آب و هوا

تالاب چاف، لذت بازدید از طبیعت خوش آب و هوا

تالاب ها همواره جزء زیباترین و مهمترین جاذبه های توریستی و گردشگری استان گیلان بوده اند. گیلان به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب، تالاب های بسیار چشم نواز و دلربایی داشته است که باعث جذب بسیاری از مسافران در طول سال و به ویژه ایام تعطیل شده است. یکی از این تالاب ها که از تالاب های بسیار زیبای ایران محسوب می شود، تالاب چاف است که در حاشیه روستایی با همین نام قرار گرفته است.

تالاب چاف با مساحتی حدودا 800 هکتاری، در فاصله تقریبا 13 کیلومتری شمال شهر لنگرود و 65 کیلومتری شهر رشت قرار دارد. این تالاب که در ارتفاع منفی 25 متری از سطح دریا قرار دارد، از سمت شرق، به دریای خزر متصل می شود. آب و هوای این تالاب بسیار معتدل و کمی خنک است و میانگین بارش سالیانه در آن حدود 1300 میلی متر می باشد. از جمله دلایل زیبایی طبیعی این منطقه، پوشش گیاهی چشم نواز و وجود درختان انبوه در جای جای این ناحیه می باشد. مسلما وجود چنین منظره دلربایی هر انسانی را به عکاسی و ثبت لحظات خاطره انگیز و ماندگار ترغیب می نماید. همچنین همسایگی این تالاب با روستای چاف باعث می شود که بسیاری از گردشگران، فرصت بازدید از خانه های قدیمی، بازارها و محصولات سنتی و در نهایت آشنایی با فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت را پیدا کنند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این منطقه، ممنوعیت شکار در آن است که موجب شده تا جانوران و حیوانات فراوانی با گونه های متعدد در آن جا سکنی گزینند. بدون شک، تماشای آن ها در یک منظره طبیعی که نقش یک باغ وحش کاملا طبیعی و رایگان را ایفا می کند برای بسیاری از افراد جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. به خصوص که صدای این گونه های مختلف از جانوران با زیبایی های بصری این منطقه تلفیق شده و دقایقی موجب آرامش مسافران به دور از هیاهوی زندگی در شهرها می شود. لازم به ذکر است که کشاورزی و ماهیگیری نیز به عنوان اصلی ترین کار و پیشه اهالی محلی این منطقه به حساب می آید. از دیگر کارهای مهم اهالی محلی این منطقه، ارائه خدمات به گردشگرانی است که در طول سال از چاف دیدن می کنند. بنابراین بازدید هر چه بیشتر از این ناحیه، تاثیر کاملا مثبتی بر اوضاع اقتصادی و وضعیت معیشتی اهالی این روستا خواهد داشت.       

سفر به چاف، مانند سفر به سایر مناطق دیدنی گیلان، خاطره ای فراموش نشدنی برایتان خواهد ساخت. اگر قصد سفر به یک منطقه خوش آب و هوا و سپری کردن اوقات فراغت خود در کنار تماشای مناظر طبیعی بکر دارید، تالاب و روستای چاف، یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. همان طور که پیش تر بیان شد، استان گیلان دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که بازدید از تک تک آن ها لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. یکی از بهترین روش ها برای تماشای تعداد بیشتری از این جاذبه ها در طول یک دوره سفر، اقامت در مرکز استان گیلان، شهر رشت، است. با سکونت در این شهر، شما به تمامی این مناطق توریستی و زیبا، دسترسی تقریبا راحتی خواهید داشت و کافیست چند ساعت در هر روز را صرف عزیمت به نقاط مختلف استان کنید. بعلاوه، قادر خواهید بود از اماکن تاریخی و نواحی دیدنی مرکز استان نیز بازدید فرمایید. چنانچه قصد رزرو هتل در رشت را دارید، می توانید از خدمات مناسب و مدرن مجموعه هتل صبوری رشت به عنوان هتل ارزان در رشت بهره ببرید. هتل صبوری رشت امیدوار است بتواند بهترین لحظات ممکن را در طول دوران اقامتتان در رشت برایتان رقم بزند.