تالاب سوستان، منطقه ای بکر در عروس گیلان

تالاب سوستان، منطقه ای بکر در عروس گیلان

یکی از نکات بسیار مهمی که باعث شده تا استان گیلان به عنوان استانی جذاب و محبوب بین گردشگران سراسر کشور به حساب بیاید این است که در همه جای این استان انواع گوناگونی از جاذبه های گردشگری زیبا وجود دارند. در تمامی شهرها، روستاها و حتی مسیرهای بین راهی موجود در این استان، موهبت های طبیعی فراوانی قابل مشاهده هستند. یکی از شهرهای اصلی استان گیلان که از قطب های گردشگری کل کشور به شمار می آید، لاهیجان است. در مقالات آینده با تعداد زیادی از مناطق دیدنی و بکر لاهیجان آشنا می شویم. در این مقاله به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری موجود در این شهر می پردازیم. این نقطه دیدنی و تماشایی تالاب سوستان نام دارد که تالابی بکر و دست نخورده است.

تالاب سوستان در 5 کیلومتری شهر لاهیجان و در همسایگی روستای سوستان قرار دارد. بازدید از این تالاب در تمام فصول سال، جذاب و تماشایی است. در فصول بهار و تابستان، سرسبزی و نشاط حاکم بر این تالاب بر زیبایی های آن می افزاید و در فصول پاییز و زمستان نیز به دلیل بارش های فراوان در گیلان، بر حجم آب موجود در این تالاب افزوده می شود. اما اگر می خواهید شاهد حضور نیلوفرهای آبی تماشایی بر روی تالاب باشید، باید از اردیبهشت تا شهریور به این تالاب مراجعه کنید. تمامی قسمت های اطراف این تالاب، توسط نیزارها و مراتع سرسبز پوشیده شده اند و بر روی این تالاب نیز گیاهان تالابی بسیار زیبایی قرار دارند. در نتیجه منظره چشم نوازی در انتظار شما خواهد بود، مخصوصا در زمان هایی که پرندگانی مانند خوتکا و چنگر و آبزیان فراوانی در این تالاب حضور داشته باشد. از مهمترین دلایل زیبایی این تالاب، اقلیم مناسب و آب شیرین فراوان موجود در آن است.

چندین مسیر برای دسترسی به این تالاب وجود دارد که نزدیک ترین آن، مسیر میدان دانشگاه آزاد به سمت روستای سوستان می باشد. تالاب سوستان از مناطق تفریحی اصلی مردم گیلان، به ویژه مردم لاهیجان و رشت به شمار می رود. یکی دیگر از ویژگی های جالب و متمایز این تالاب، رشد پسته دریایی در آن است. این نوع پسته ها به دلیل خواص درمانی و همچنین طعم دلنشین خود همواره مورد توجه گردشگران بوده اند. طبیعت دست نخورده این منطقه باعث می شود تا مسافران فراوانی تمایل به بازدید از این منطقه داشته باشند تا ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر و شلوغی های محل زندگی خود، در آرامش کامل بگذرانند. لازم به توضیح است که این تالاب در مواقعی برای ماهیگیری نیز مناسب است و علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند.

بدون شک تالاب سوستان یکی از مناظر طبیعی فوق العاده استان گیلان و شمال کشور محسوب می شود. همچنین می توانید با عکاسی از این منظره زیبا، خاطرات ماندگاری را برای خود بسازید. فاصله این تالاب تماشایی تا مرکز استان گیلان، شهر رشت، حدود 50 کیلومتر است که سفر به آن جا با اتومبیل حدودا یک ساعت طول خواهد کشید. گردشگران عزیز می توانند با اقامت در شهر رشت به بسیاری از مناطق بکر و زیبای استان مانند تالاب سوستان دسترسی داشته باشند. عزیزانی که قصد رزرو هتل در رشت را دارند، می توانند از خدمات مجموعه هتل صبوری رشت استفاده نمایند. هتل صبوری رشت، با ارائه خدمات مدرن و اتاق های شیک و همچنین دارا بودن موقعیت مکانی بسیار مناسب همراه با دسترسی راحت و آسان به مناطق دیدنی و گردشگری رشت و استان گیلان و همچنین قیمت مناسب و ارزان، آماده میزبانی از تمامی گردشگران عزیز از سراسر نقاط کشور عزیزمان ایران می باشد. برای آشنایی بیشتر با مجموعه هتل صبوری رشت، از سایر بخش های این وبسایت بازدید فرمایید. مجموعه هتل صبوری که به عنوان یک هتل ارزان در رشت و استان گیلان شناخته شده است، لحظات خوشی را برای همه شما عزیزان در طول سفر، آرزومند است.