آبشار لاتون، آبشاری با عظمت در دل کوه

آبشار لاتون، آبشاری با عظمت در دل کوه

از آن‌ جایی که استان گیلان دارای بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری زیبا، جذاب و متنوع است، برای بسیاری از گردشگران و مسافران سراسر کشور، استان شناخته شده ‌ای به حساب می ‌آید. اگر به فردی بگویید که یک بنای تاریخی قدیمی، یک جنگل دلنواز، یک ساحل آرامش بخش و ... در گیلان وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد اصلا تعجب نخواهد کرد. استان گیلان با چنین تنوعی در حوزه گردشگری، جزء استان‌ های پیشرو در این حوزه و صنعت به حساب می‌ آید. در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری منحصر به فرد این استان را خدمت شما معرفی کنیم. این جاذبه زیبا، آبشار لاتون نام دارد که به عنوان یکی از بلندترین و با شکوه‌  ترین آبشار های کشور عزیزمان ایران به حساب می ‌آید.

موقعیت مکانی آبشار لاتون، در انتهای غربی گیلان و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی آستارا به سمت اردبیل می‌ باشد. این آبشار با عظمت در کنار کوه اسپیناس در شهر لوندویل قرار گرفته است. در طول مسیر رسیدن به این آبشار زیبا می توانید با پیاده روی در دل جنگل های سرسبز اطراف آن، حس بی نظیری را تجربه کنید. مسلما چند ساعت راهپیمایی و حتی کوه پیمایی در جوار رودخانه ها و درختان تنومند و سرسبز نزدیک آبشار، بسیار لذتبخش خواهد بود. با نزدیک شدن به این آبشار، شنیدن صدای گوش نواز آن نیز بسیار دلنشین خواهد بود. البته لازم به توضیح است که در طول مسیر پیاده روی، مکان هایی مانند کافه وجود دارند که می توانید در صورت نیاز دقایقی به استراحت و اقامت در این اماکن بپردازید.

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود بسیاری از گردشگران تمایل به بازدید از این آبشار داشته باشند، ارتفاع 105 متری آن است. بنابراین وقتی پیرامون آبشار لاتون صحبت می کنیم، درباره یکی از بزرگترین و بلندترین آبشارهای کل کشور صحبت می کنیم و نه صرفا یک آبشار معمولی که نظیر آن در استان گیلان و سایر استان های کشور به فراوانی دیده می شود. همچنین در نزدیکی این آبشار، سه حوض طبیعی بزرگ با سه آبشار حدودا 10 متری قرار دارند که بدون شک به  عنوان یکی از زیبایی ها و ویژگی های کم نظیر این منطقه به حساب می آیند. اگر چه آبشار لاتون در تمامی فصول سال جذاب و تماشایی است ولی سفر به این منطقه را در روزهای سرد فصل زمستان توصیه نمی کنیم. به یاد داشته باشید که برای پیاده روی و کوه پیمایی و رسیدن به آبشار نیاز به کفش مناسب و لباس کافی دارید. وسایل دیگری مانند کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب در فصول گرم و ... نیز شما را برای این سفر جذاب مجهزتر می کند. همچنین در نزدیکی این آبشار یک دره عمیق وجود دارد که لازم است در زمان رسیدن به آن مراقب خودتان باشید.

تمامی عزیزانی که قصد بازدید از زیبایی های استان گیلان را دارند، می توانند با اجاره هتل در شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان، به بسیاری از زیبایی های این استان دسترسی راحتی داشته باشند. البته ذکر این نکته ضروری است که اگر قصد سفر از رشت به این آبشار زیبا را دارید، باید از صبح زود حرکت کنید! زیرا فاصله رشت تا لوندویل حدود 160 کیلومتر است که این مسیر با اتوموبیل حدود 3 ساعت به طول خواهد انجامید. همچنین از لندویل تا آبشار نیز چند ساعت پیاده روی نیاز است. گردشگران عزیزی که قصد اقامت کوتاه مدت و مسافرتی و همچنین رزرو هتل در رشت را دارند. می توانند از خدمات هتل صبوری این شهر استفاده نمایند. مجموعه هتل صبوری که به هتل ارزان در رشت شهرت دارد، با ارائه امکانات و واحدهای شیک و مدرن، با افتخار میزبان شما عزیزان می باشد. لازم به ذکر است که با اقامت در هتل صبوری رشت و با توجه به موقعیت مکانی بسیار مناسب این هتل، به تمامی جاذبه های گردشگری تماشایی رشت دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت.